با زبان انگلیسی ارتباط اجتماعی بهتری داشته باش

با زبان انگلیسی ارتباط اجتماعی بهتری داشته باش

یادگیری زبان انگلیسی مزایای بی شماری دارد. یکی از این مزایا برقراری ارتباط خوب و با کیفیت با افراد مختلف از جمله دوستان (همکاران ، آشنایان و …) خارجی است که شاید در برخی موارد تنها زبان ممکن برای ارتباط با آنها زبان انگلیسی باشد. حال برویم سراغ اصل مطلب. چگونه با زبان انگلیسی ارتباط اجتماعی بهتری با دیگران داشته باشیم؟

 

شرایط زندگی انسان ها با یکدیگر متفاوت است و هیچ گاه با قطعیت نمی توان آینده را پیش بینی کرد. شاید روزی برای ادامه تحصیل ، کار ، زندگی و یا به هر دلیل دیگری مجبور به مهاجرت شوید. بسیاری از افراد صرفا به دلیل مشکل در ارتباط با افراد مختلف دچار یاس ، ناامیدی و اغلب افسردگی می شوند و در برخی موارد ممکن است حتی نیازهای خود مانند خرید مایحتاج روزانه ، مراجعه به پزشک ، پیدا کردن شغل مناسب و … را نتوانند برطرف کنند. برای اینکه از این گونه مشکلات رهایی یابید باید راه ارتباط با دیگران را پیدا کنید. دوست شدن یا ارتباط با افراد خارجی شاید در نگاه اول ساده نباشد. به این خاطر که فرهنگ ها ، سلیقه ها و نوع تفکر آنها با ما یکی نیست ولی مکالمه اولین راه رهایی از مشکلات مذکور است.

 

جدا از بحث دوستی ، بسیاری از شغل های خوب ممکن است صرفا به دلیل عدم توانایی شما در مکالمه از چنگتان خارج شوند. برخی اوقات برای کارهای اداری ، پزشکی ، تفریحی و … نیز لازم است مکالمه به زبان انگلیسی را کمی حرفه ای تر و جدی تر دنبال کنید. حالا سوال اصلی این است که چگونه؟

 

در ادامه به مواردی اشاره می کنیم که انجام دادنشان باعث پیشرفت چشمگیری در روند برقراری ارتباط شما با دیگران خواهد شد.

 

دایره لغات خود را توسعه دهید

برخی اوقات در مکالمه و صحبت کردن با دیگران ، مشکل اصلی ما عدم داشتن دایره لغات وسیع است. شاید برای شما هم اتفاق افتاده است که هنگام مکالمه ، کلمه ای را می خواهید در جمله خود استفاده کنید اما معادل انگلیسی آن را نمی دانید و به همین دلیل مجبورید جمله خود را طولانی کنید تا مفهوم را به هر شکلی شده به طرف مقابل برسانید. و حتی برعکس این قضیه را در نظر بگیرید. طرف مقابل شما از کلماتی استفاده می کند که شما معنی بیشتر آنها را نمی دانید. قطعا در این شرایط استفاده کردن از دیکشنری و یا مترجم آنلاین ایده جالبی نخواهد بود. هر چه بیشتر لغت بدانید مکالمه بهتر و روان تری خواهید داشت.

 

 

با اصطلاحات مرسوم آشنا شوید

در هر زبانی اصطلاحاتی وجود دارد که در مکالمه روزمره مردم یک کشور رایج است. همان طور که ما در زبان فارسی و در مکالمات خود از اصطلاحات بیشماری استفاده می کنیم ، خارجی ها نیز این طور هستند. اگر با این اصطلاحات آشنا نباشید شاید بسیاری از جملات و مکالمات افراد انگلیسی زبان را متوجه نشوید یا دچار سو تفاهم شوید.

 

 

با افراد انگلیسی زبان ارتباط زیادی داشته باشید

ارتباط با افراد بومی یا انگلیسی زبان علاوه بر اینکه باعث تقویت زبان انگلیسی شما می شود ، اعتماد به نفس شما را نیز افزایش می دهد و رغبت شما برای ارتباط با افراد بیشتری را فراهم می کند. یا به عبارتی دیگر ترس شما را برای اجتماعی شدن می کاهد. تصور کنید در خارج از کشور اقامت دارید و اطرافتان دوستان ، همکاران یا آشنایانی دارید که به زبان انگلیسی مکالمه می کنند. پس از بر ترستان غلبه کنید و با آنها صحبت کنید. اولین صحبت ها معمولا سخت و دشوار هستند ولی مطمئنا ادامه راه را برای شما هموار تر می سازند.

 

علاوه بر زبان ، فرهنگ ها را نیز مطالعه کنید

اجتماعی شدن بدون داشتن آگاهی نسبت به یک فرهنگ خاص امکان پذیر نیست. تصور کنید قصد مهاجرت به یک کشور دیگر را دارید. زمانی که می خواهید با افراد بومی آنجا ارتباط برقرار کنید لازم است که با فرهنگ آن مردم نیز آشنا باشید. حتی ممکن است فرهنگ مورد نظر با فرهنگ شما کاملا مغایرت داشته باشد ولی شناخت آن نیز مفید است و می تواند در برخی موارد هوشیاری شما را نسبت به موقعیت های مختلف افزایش دهد.

 

شما هم در بخش نظرات ، در مورد این مسئله نظر بدهید و اگر تجربه ای در این زمینه دارید با بقیه به اشتراک بگذارید.

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments