بهترین روش یادگیری لغات انگلیسی چیست؟

بهترین روش یادگیری لغات انگلیسی چیست؟

دغدغه بسیاری از زبان آموزان پیدا کردن یک روش موثر برای یادگیری لغات انگلیسی است. شاید شما هم جزو این دسته از افراد باشید اما جای نگرانی نیست. در این مطلب قصد داریم تا چند روش موثر برای یادگیری لغات انگلیسی را به شما معرفی کنیم.

در ادامه با زندی زبان همراه باشید.

به طور کلی روش‌های مختلفی برای یادگیری لغات انگلیسی وجود دارد اما در اینجا به چند روش موثر اشاره می کنیم:

خواندن متون انگلیسی

برای یادگیری واژگان جدید، می‌توانید متون انگلیسی مختلفی از جمله رمان، کتاب، روزنامه، مجله و مقاله و … را بخوانید و لغات جدیدش را با استفاده از یک دیکشنری ترجمه کنید.

استفاده از فلش کارت

استفاده فلش کارت روشی است که بسیاری از افراد برای یادگیری لغات استفاده می‌کنند. شما می‌توانید لغات جدید را گردآوری کنید و آنها را در یک سمت فلش کارت و ترجمه و تلفظ آنها را در سمت دیگر بنویسید. سپس مرتباً این فلش کارتها را مطالعه کنید.

اپلیکیشن های یادگیری زبان

اپلیکیشن های بسیاری برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا لغات جدید را با استفاده از تمرینات و بازی‌های مختلف یاد بگیرید. به عنوان مثال، برنامه‌هایی مانند Memrise می توانند گزینه مناسبی باشند.

تماشای فیلم و سریال

یادگیری لغات انگلیسی با فیلم و سریال می‌تواند یک روش جذاب و موثر برای بهبود زبان انگلیسی باشد. در این مرحله توصیه می کنیم که ژانرهای اجتماعی و خانوادگی را انتخاب کنید تا سطح زبان انگلیسی آنها برایتان راحت و البته کاربردی باشد.

موسیقی گوش کردن

یادگیری لغات انگلیسی با موسیقی یکی از روش های دلنشین برای بهبود دایره لغات شماست. فقط کافی است که متن هر موسیقی را از اینترنت پیدا و لغات جدیدش را با استفاده از یک دیکشنری ترجمه کنید.

استفاده از شبکه های اجتماعی

یکی از محاسن شبکه های اجتماعی این است که با دنبال کردن صفحه افراد معروف که به زبان انگلیسی با مخاطبین خود صحبت می کنند می توانید لغات زیادی را یاد بگیرید.

 

روش هایی که پیش تر اشاره کردیم روش های خوبی برای یادگیری لغات هستند اما یک نکته بسیار مهم وجود دارد که نباید از آن غافل شوید و آن هم تمرین و تکرار فراوان است. گاهی اوقات لازم است لیست لغات خود را بارها و بارها در طول هفته بخوانید تا این لغات به مرور از حافظه کوتاه مدت شما به حافظه بلند مدتتان منتقل شوند.

پس صبور باشید و دست از تمرین برندارید تا روند یادگیری لغات انگلیسی برای شما موفقیت طی شود.

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments