آیا برای تدریس زبان انگلیسی به مدرک نیاز داریم؟

آیا برای تدریس زبان انگلیسی به مدرک نیاز داریم؟

سوال بسیاری از زبان آموزان این است که آیا برای تدریس زبان انگلیسی به مدرک نیاز داریم؟ آیا باید مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد در یکی از رشته های زبان انگلیسی را داشته باشیم؟ آیا داشتن مدرک TTC الزامی است؟ و سوالاتی از این قبیل. در این مطلب قصد داریم توضیحات جامع و کاملی در خصوص این موضوع ارائه کنیم.

در ادامه با زندی زبان همراه باشید.

 

آیا برای تدریس زبان انگلیسی مدرک دانشگاهی نیاز است؟

شما تنها در صورتی نیاز به مدرک دانشگاهی مرتبط با زبان انگلیسی دارید که قصد تدریس در دانشگاه به عنوان استاد یا استادیار را داشته باشید. در غیر این صورت نیازی به مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد مرتبط با زبان نیست.

 

آیا برای تدریس در آموزشگاه زبان به مدرک خاصی نیاز است؟

شما برای تدریس در آموزشگاه زبان نیاز به مدرک TTC دارید. دوره ای که طی آن با اصول و مبانی تدریس زبان انگلیسی نظیر Language System و Language Skills آشنا می شوید. مدرک این دوره برای استخدام در موسسات و آموزشگاه الزامی است.

 

آیا برای تدریس زبان انگلیسی در خارج از ایران به مدرک خاصی نیاز داریم؟

شما در صورتی که قصد فعالیت به عنوان مدرس زبان انگلیسی در یک کشور خارجی را دارید باید از شرایط مشخصی برخوردار باشید که توضیح این شرایط نیازمند یک مقاله کامل است. اما در همین حد به شما بگوییم که شما می بایست دوره های نظیر CELTA و DELTA و … را گذرانده باشید. در برخی شرایط متناسب با قوانین آن کشور ممکن است به مدارک تافل و آیلتس نیز نیاز باشد. در کنار سابقه تدریس و مدرک دانشگاهی معتبر (رشته دانشگاهی مد نظر نیست) ممکن است داشتن مدارک EFL و ESL نیز ضروری باشد.

 

آیا برای تدریس در کلاس های خصوصی و یا شبکه های اجتماعی نیاز به مدرک داریم؟

برای تدریس به عنوان یک مدرس مستقل نیاز به مدرک خاصی نیست و شما در این زمینه دغدغه داشتن هیچ مدرک و دوره ای را ندارید.

 

یک نکته به شدت مهم:

وجه اشتراک شرایط فوق این است که در هر شرایطی برای تدریس زبان انگلیسی شما باید تسلط بسیار بالایی بر زبان داشته باشید، از قدرت انتقال مفاهیم بسیار بالایی برخوردار و دائم در حال ارتقای دانش خود باشید.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شود. اگر سوالی در این خصوص برای شما به وجود در بخش نظرات این مقاله مطرح کنید.

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments