۸ دلیل برای اینکه نمی توانید زبان انگلیسی را یاد بگیرید

۸ دلیل برای اینکه نمی توانید زبان انگلیسی را یاد بگیرید

تا حالا شده به این فکر کنید که چرا نمی توانید زبان انگلیسی را آنطور که می خواهید یاد بگیرید؟ خب ما برای این سوال شما دلایلی را ذکر خواهیم که برطرف کردن آنها می تواند کمک بسیار زیادی به هموار کردن مسیر یادگیری شما کند. در ادامه به ۸ دلیل برای اینکه نمی توانید زبان انگلیسی را یاد بگیرید اشاره خواهیم کرد.

 

۸ دلیل برای اینکه نمی توانید زبان انگلیسی را یاد بگیرید

توجه داشته باشید که این دلایل برای هر شخصی ممکن است متفاوت باشد اما با ریشه یابی آنها می توان برطرفشان کرد.

 

۱- یادگیری زبان انگلیسی را برای خود سخت می کنید

وقتی به فرآیند یادگیری زبان انگلیسی به دید یک کار اجباری و روتین نگاه کنید ، کار کمی برای شما سخت و حوصله سر بر می شود. دقیقا مثل تکالیف مدرسه که به مرور زمان دانش آموز را خسته و دلسرد می کند.

سعی کنید یادگیری را برای خود سخت نکنید. هر موقع که حوصله و تمرکز داشتید به سراغ یادگیری بروید. به خودتان بگویید امروز قرار است چیزهای جدیدی یاد بگیرم. متدهای مختلف یادگیری را بررسی کنید و آنها را امتحان کنید. ساعات یادگیری را در طول روز تغییر دهید. هر کاری که لازم است انجام دهید تا یادگیری زبان انگلیسی برایتان تکراری و حوصله سر بر نشود.

 

۲- متدهای یادگیری مناسبی را انتخاب نکرده اید

آیا در فرآیند آموزش زبان انگلیسی ، انتخاب متد یادگیری نیز مهم است؟ قطعا بله!!!

اگر متد مناسبی را انتخاب نکرده باشید قطعا در یادگیری به مشکل می خورید و همین امر موجب دلسردی شما خواهد شد. سعی کنید با بررسی دقیق متدهای موجود ، یکی از آنها را که برای شما مناسب است انتخاب کنید. منظور از “متد مناسب” این است که شما با آن متد راحت تر زبان انگلیسی را یاد می گیرید.

 

۳- در یک مرحله از یادگیری در جا می زنید

گاهی اوقات پیش می آید که در یک مرحله از یادگیری زبان انگلیسی در جا می زنید و نمی توانید مبحث مورد نظر را یاد بگیرید. در این مورد به چند نکته باید توجه کنید:

الف. ممکن است برای یادگیری آن مبحث پیش نیازی لازم بوده که شما آن پیش نیاز را یاد نگرفته اید و یا ایرادات خود را پیرامون آن برطرف نکرده اید. اگر مشکل همین باشد ، کافی است که چند مرحله به عقب بازگردید و آن پیش نیاز را کامل و جامع یاد بگیرید و بعد به سراغ مبحث مورد نظر بروید.

 

ب. ممکن است مبحث مود نظر پیش نیازی نداشته باشد و یا شما پیش نیاز مربوطه را فرا گرفته اید اما در یادگیری آن مبحث دچار مشکل شده اید. در این صورت باز هم جای نگرانی نیست. کافی است از یک دوست ، مشاور زبان انگلیسی ، جزوات آموزشی و … کمک بخواهید که در این صورت مشکل شما به راحتی آب خوردن برطرف می شود و شما روند یادگیری را می توانید به راحتی ادامه دهید.

 

۴- فکر می کنید برای یادگیری زبان انگلیسی ساخته نشده اید

تلقین منفی آفت جان همه زبان آموزان است. با اینکه در بسیاری از مقالات خودمان در سایت بارها و بارها به این مسئله اشاره کردیم ولی باز هم افرادی هستند که فکر می کنند نمی توانند زبان انگلیسی را بیاموزند و یادگیری آن را مانند یک رویا تصور می کنند.

باور کنید یادگیری زبان انگلیسی از آنچه فکر می کنید راحت تر است. فقط کافی است این تلقین لعنتی را از خودتان دور کنید و باور داشته باشید که تا یادگیری کامل زبان فقط چند قدم فاصله دارید. قدم اول نیز خودباوری است!

 

۵- انگیره کافی برای یادگیری زبان انگلیسی ندارید

یک دلیل دیگر برای عدم موفقیت در یادگیری زبان ، نداشتن انگیزه کافی است. برای مثال ممکن است در حین فرآیند یادگیری به خودتان بگویید: “من که قصد رفتن به خارج از کشور را ندارم پس چرا انگلیسی یاد بگیرم؟”

در نظر داشته باشید که تمامی زبان آموزان موفق برای خودشان هر چند کوچک ولی یک انگیزه ایجاد کرده بودند که همان انگیزه باعث شده پیشرفت بسیار زیادی داشته باشند. مثلا یادگیری زبان انگلیسی برای درک بهتر فیلم ها و سریال های خارجی ، مطالعه راحت مجله ها و مقالات خارجی ، هم صحبت شدن با افراد انگلیسی زبان در سراسر دنیا ، گرفتن نمرات خوب در مدرسه یا دانشگاه و …. همه انگیزه های کوچکی هستند که می توانند شروع خوبی را برای شما رقم بزنند.

 

۶- هدف مشخصی برای یادگیری زبان انگلیسی ندارید

بعد از داشتن انگیزه ، تعیین هدف نیز قدم بسیار مهمی است. اگر هدف دارید باید بدانید که از چه مسیری برای رسیدن به هدفتان باید شروع کنید. مثلا اگر قصد دارید مترجم همزمان باشید و یا قصد تدریس زبان انگلیسی را دارید و یا … مسیر یادگیری زبان برای شما از یک جایی به بعد تغییر خواهد کرد و اگر شما این تغییر را در دستور کار خود قرار ندهید نمی توانید موفق باشید.

پس هدف خودتان را زود مشخص کنید.

 

۷- به اندازه کافی تمرین نمی کنید

شخصا به عنوان یک مدرس زبان انگلیسی ، زبان آموزی را سراغ نداشتم که با روزی ده دقیقه تمرین در حد یک فرد Native انگلیسی صحبت کند و یا خدای ترجمه شده باشد. یادگیری و مطالعه زبان انگلیسی یک بحث مهم است ولی تمرین کردن یک بحث مهم تر.

هر چه بیشتر تمرین کنید بیشتر در حافظه بلند مدتتان ثبت می شود. اینکه چطور تمرین کنید نیز خودش یک مسئله بسیار مهم است.

 

۸- توانایی و تسلط خود در زبان انگلیسی را نمی سنجید

در هر مرحله از یادگیری که هستید لازم است خودتان را بسنجید وگرنه ایراداتی را که دارید پیدا نمی کنید و به مرور زمان همین ایرادات باعث می شوند که نتوانید از یک جایی به بعد پیشرفت خود را ادامه دهید.

یکی از راه های سنجش خود ، شرکت در آزمون های زبان انگلیسی معتبر است.

 

در این مقاله به نکاتی اشاره کردیم که موانع سر راه شما برای یادگیری زبان انگلیسی هستند. اگر نکته دیگری در ذهن دارید در بخش نظرات همین مقاله با دیگران به اشتراک بگذارید.

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments