۵ زبان خارجی پولساز و پردرآمد جهان

۵ زبان خارجی پولساز و پردرآمد جهان

بسیاری از زبان آموزان یادگیری زبان های خارجی را نوعی تفریح و پیشرفت شخصی در نظر می گیرند و به قصد درآمدزایی به آن نگاه نمی کنند اما برخی دیگر قصد دارند با یادگیری یک یا چند زبان خارجی ، کسب درآمد کنند. در این مقاله قصد داریم ۵ زبان خارجی پولساز و پردرآمد جهان را به شما علاقه مندان معرفی کنیم تا انتخاب بهتری برای مسیر درآمدزایی خود داشته باشید.

 

۵ زبان خارجی پردرآمد و پولساز جهان

در لیست زیر به مواردی اشاره کردیم که درآمدزایی خوبی دارند اما دیدگاه ما فقط مختص به کسب درآمد در ایران نیست. بلکه هم کشور عزیزمان ایران را در نظر گرفته ایم و هم کشورهای دیگر.

 

زبان خارجی پولساز

زبان خارجی پولساز

۱- انگلیسی

زبان انگلیسی یکی از پولسازترین زبان های خارجی در ایران است. بازار کار در این مورد به شدت زیاد بوده و علاقه مندان هیچ گاه نگران اشباع شدن نیروی کار در این حوزه نخواهند بود. زبان انگلیسی بازار وسیع و البته متنوعی در کشورمان دارد و در هر زمینه ای چند موقعیت شغلی برای شما وجود خواهد داشت. در مقاله دیگری به درآمدزایی میلیونی از طریق زبان انگلیسی اشاره خواهیم کرد.

 

۲- مندرین

مندرین زبان چینی ها و تایوانی هاست و در مجامع چینی همچون سنگاپور و مالزی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجایی که جمعیت چینی ها بسیار گسترده است ، در هر جای جهان که زندگی کنند مندرین زبانی برای برقراری ارتباط با آنهاست.

حالا چرا این زبان خارجی پولساز است؟

قطع به یقین شما با جمله Made in China برخورد بسیار زیادی داشته اید و خواهید داشت!

این جمله نشان دهنده بازار صنعتی بزرگ چین در جهان است. اقتصادی که مردم سراسر جهان را برای معاملات مختلف به خود جذب کرده است. برای برقراری هر چه بهتر و بیشتر با چینی ها در حوزه صنعت ، تجارت ، گردشگری و … زبان مندرین بسیار کاربردی تر از زبان انگلیسی است.

 

۳- روسی

زبان روسی در روسیه ، مرکز آسیا و اروپای شرقی مورد استفاده قرار می گیرد. جالب است که بدانید زبان روسی بعد از انگلیسی ، پرکاربرد ترین زبان مورد استفاده در اینترنت است.

روس ها هم مانند چینی ها به جای جای جهان مهاجرت کرده اند و تعداد آنها نیز کم نیست. روس ها در حوزه گردشگری و سفر به کشورهای خارجی فعال هستند اما انگلیسی آنها تعریف چندانی ندارد. لذا در حوزه گردشگری بر روی زبان روسی می شود حساب باز کرد. روس ها در حوزه تجارت نیز فعالیت بسیاری دارند لذا از مترجم های دو زبانه روسی استقبال خوبی در صنعت تجارت به عمل می آید.

 

۴- عربی

عربی زبانی است که بالغ بر ۲۰ کشور جهان در آسیا و البته شمال آفریقا از آن استفاده می کنند. زبان محاوره عربی نسبت به زبان کتابی آنها تفاوت های زیادی دارد و البته برای ارتباط بهتر با عرب زبانان از همین زبان محاوره استفاده می شود. اما چالش اساسی تر این است که زبان محاوره هر کشوری با کشور دیگر تفاوت های بسیاری به خصوص در لحن و تلفظ دارد که این مسئله کار را کمی سخت می کند. گردشگری عرب ها (حتی در ایران) و البته تجارت آنها در زمینه نفت ، فرصت همکاری های بسیاری را با کشورهای جهان فراهم کرده که ما نیز با یادگیری زبان عربی می توانیم از این فرصت خوب ، بهره ببریم و این زبان را یک زبان خارجی پولساز در نظر بگیریم.

 

۵- اسپانیایی

زبان اسپانیایی نیز زبانی است که در بیش از ۲۰ کشور جهان به شکل رسمی و غیر رسمی کاربرد دارد که می توان از این کشورها به کلمبیا ، ونزوئلا ، آرژانتین ، مکزیک ، کلمبیا و … اشاره کرد. بدیهی است که آشنایی با این زبان چه در حوزه گردشگری و چه در حوزه صنعت و تجارت در این کشورها می تواند کاربردی باشد و یک زبان خارجی پولساز به شمار بیاید.

 

در این لیست زبان های دیگری همچون فرانسوی ، ایتالیایی و … نیز می توانستند جای داشته باشند اما چون معیار و ملاک ما پرکاربرد بودن زبان ها براساس میزان استفاده آنها در ایران و جهان بود ، به این ۵ مورد بسنده کردیم.

 

شما هم می توانید نظر خود را در بخش نظرات همین مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments