چگونه کلمات انگلیسی را صحیح تلفظ کنیم؟

چگونه کلمات انگلیسی را صحیح تلفظ کنیم؟

بی شک دغدغه بسیاری از زبان آموزان تلفظ صحیح کلمات انگلیسی است. شاید بدترین قسمت ماجرا آنجایی باشد که در هنگام مکالمه با یک انگلیسی زبان ، طرف مقابل متوجه کلامتان نشود و از شما بخواهد دوباره جمله خود را تکرار کنید. اما سوال اصلی اینجاست که چگونه کلمات انگلیسی را صحیح تلفظ کنیم؟ در این مقاله به نکاتی اشاره خواهیم کرد که می تواند برای شما موثر باشد.

 

۱- بشنوید تا یاد بگیرید

قبل از اینکه بیاموزید که چگونه صحبت کنید باید بیاموزید که چگونه بشنوید. بعضی از صداها را به سختی می توان از هم تفکیک کرد. برای مثال تفاوت صوتی تلفظ دو کلمه sleep و slip را در نظر بگیرید. اگر شما بتوانید تفاوت موجود در تلفظ کلمات را تشخیص دهید آن وقت بهتر می توانید همان کلمات را تلفظ کنید.

 

۲- به حرکت دهان و لب های خود توجه کنید

نوع حرکت دهان و لب های شما در هنگام صحبت کردن ، تاثیر زیادی بر نوع تلفظ کلمات می گذارد. اولین قدم برای تصحیح حالت دهان شما ، توجه به آن است. برای این منظور روش هایی وجود دارد که به آنها اشاره می کنیم:

 

الف: استفاده از آینه

این روش ساده ترین روش موجود برای توجه به حرکت دهان شما در هنگام صحبت کردن است.

 

ب: قرار دادن انگشت جلوی لب ها

این مورد دقیقا مثل مواقعی است که انگشتتان را جلوی لب هایتان گذاشته و به شخصی که سر و صدا می کند می گویید: شششش.

هنگامی که صحبت می کنید انگشتتان را جلوی لب ها گذاشته تا نوع حرکت لب هایتان را تشخیص دهید.

 

در هنگام صحبت کردن دیگران (مثلا بازیگران یک فیلم انگلیسی زبان) به حرکت دهان و لب هایشان دقت داشته باشید و سعی کنید از آنها تقلید کنید. ببینید آیا می توانید مثل آنها صحبت کنید؟

 

۳-کلمات را بخش بخش کنید

کلمات از چند بخش (syllable) تشکیل می شوند. به عنوان نمونه کلمه syllable از سه بخش syl-la-ble تشکیل شده است. با دقت در این موضوع می توان فهمید که بخش کردن کلمات به تنهایی یک روش موثر برای آسان تر کردن فرآیند تلفظ به حساب می آید.

 

سایت howmanysyllables.com یک سایت جالب برای بخش کردن کلمات انگلیسی است که می تواند کمک زیادی به شما کند.

 

۴- به تشدید های حروف توجه کنید

زبان انگلیسی زبانی مملو از تشدیدها است. به همین جهت توجه به تشدیدها از اهمیت ویژه ای در نوع تلفظ کلمات برخوردار است.

گاهی اوقات تغییر مکان تشدید در یک کلمه می تواند معنی آن کلمه را تغییر دهد. برای مثال کلمه present را در نظر بگیرید. اگر تشدید این کلمه را بر روی بخش نخست قرار دهید (PREsent) معنی آن “اکنون ، حال” و یا “کادو” خواهد بود اما  اگر تشدید را بر روی بخش دوم قرار دهید (preSENT) معنی آن “ارائه کردن ، نمایش دادن” خواهد بود.

 

۵- از خودتان فیلمبرداری کنید

یکی از راه هایی که می توان نحوه تلفظ خود را ارزیابی کنید فیلمبرداری هنگام مکالمه به زبان انگلیسی یا تلفظ یک کلمه است. توجه داشته باشید که فیلمبرداری مد نظر است نه ضبط صدا. به این خاطر که ما می خواهیم به چگونگی صحبت کردنمان و تلفظ صحیح کلمات انگلیسی توجه کنیم نه گوش کردن به صدایمان.

 

۶- با یک فرد مسلط به زبان انگلیسی ، تمرین کنید

از بین دوستان یا اطرافیانتان کسی رو پیدا کنید که مهارت بالایی در تلفظ و مکالمه به زبان انگلیسی دارد و با او تمرین کنید. این کار باعث می شود که طرف مقابل از دید خودش بتواند ایرادات شما را به شما گوشزد کند و حتی نکات و آموزش های بیشتری از او بتوانید کسب کنید.

 

یادگیری تلفظ صحیح کلمات انگلیسی همانند مباحث گرامر و دایره لغات از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با تمرین کردن مواردی که در مقاله “چگونه کلمات انگلیسی را صحیح تلفظ کنیم؟” می توانید به شکلی صحیح و اصولی این مهارت را در خود تقویت کنید.

 

شما چه روش های موثر دیگری سراغ دارید؟ در بخش نظرات ، تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments