۷ روش تضمینی برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی

۷ روش تضمینی برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی

بسیاری از زبان آموزان مهارت بالایی در گرامر دارند اما توانایی مکالمه آنها ضعیف است و در هنگام صحبت با افراد بومی و یا حتی در کلاس زبان دچار مشکل می شوند. در حقیقت تنها راه تقویت مکالمه به زبان انگلیسی این است که خیلی خیلی بشنویم و سپس تمرین کنیم. در این مقاله قصد داریم ۷ روش تضمینی برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی را به شما عزیزان معرفی کنیم.

فراموش نکنید که توانایی شنیدن پایه و اساس توانایی مکالمه است. در ادامه با نکاتی آشنا می شوید که به تقویت این مهارت کمک شایانی خواهند کرد.

 

۱ – یک نفر هم صحبت برای مکالمه به زبان انگلیسی پیدا کنید

قبل از هر چیزی ، بهتر است که یک فرد بومی برای مکالمه پیدا کنید. زبان آموزانی که با افراد بومی بسیاری در ارتباط هستند فرصت بهتری دارند تا هم از مکالمه به سبک محاوره و هم از مکالمه رسمی بهره ببرند.

 

۲- در کنار مکالمه ، به شنیدن هم اهمیت دهید

سعی کنید به همان اندازه که مکالمه می کنید ، بشنوید. همانطور که پیش تر اشاره کردیم شنیدن پایه و اساس مکالمه است. اگر با افراد بومی مکالمه می کنید سعی کنید سوالات بیشتری از آنها بپرسید تا فرصت شنیدن بیشتری برای خود فراهم کنید. اگر امکان برقراری ارتباط با این افراد را ندارید تماشای فیلم و سریال هایی که زبان آنها زبان اصلی است می تواند به شما کمک زیادی کند.

 

۳- صدای خود را هنگام مکالمه ضبط کنید

ضبط صدا یکی از بهترین روش های تقویت مکالمه است. هنگامی که این صدای ضبط شده را دوباره می شنوید ایرادات خود را پیدا می کنید و می توانید ارزیابی بهتری از عملکرد خود داشته باشید.

 

۴- خود را با زبان درگیر کنید

یک راه موثر دیگر برای تقویت توانایی مکالمه به زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری این است که خودتان را به شدت با آن زبان درگیر کنید. برای مثال یک فیلم یا سریال به زبان انگلیسی تماشا کنید (اگر لازم بود از زیرنویس انگلیسی استفاده کنید) و همان برنامه را چند بار دیگر نیز ببینید. بسیاری از افراد معتقدند که طی دفعات ، میزان بیشتری از مکالمات را متوجه می شوند.

 

۵- با موسیقی تمرین کنید

موسیقی یکی از بهترین ابزار یادگیری و تقویت مکالمه است. شنیدن یک موسیقی و خواندنش (منظور آواز خواندن است) به شما کمک می کند که واژگان و جملات بیشتری را به ذهن خود بسپارید و آنها را بهتر تلفظ کنید.

 

۶- با صدای بلند بخوانید

بلند خواندن یک روش موثر است به خصوص زمانی که هم صحبتی برای مکالمه ندارید. بلند خواندن به شما کمک می کند که تمرکز بیشتری بر روی تلفظ صحیح واژگان داشته باشید. برای شروع بهتر از خواندن مطالبی که آشنایی بیشتری با موضوع آنها دارید شروع کنید.

 

۷- با خودتان صحبت کنید

هیچ ایرادی ندارد که با خودتان صحبت کنید. برای تقویت زبان انگلیسی این نیز یک روش مناسب است. افکار خود را با صدای بلند بیان کنید و یا کارهایی را که در طول روز انجام می دهید به زبان انگلیسی شرح دهید. مثلا بگویید من در حال تماشای فیلم هستم و یا امروز صبح یک فنجان چای نوشیدم.

 

موارد فوق روش هایی هستند که بسیاری از علاقه مندان به زبان انگلیسی و یا دیگر زبان ها اغلب به کار می گیرند و نتایج مثبتی نیز دریافت می کنند.

 

شما از چه روش هایی استفاده می کنید؟ در قسمت نظرات آنها را بیان کنید.

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments