چگونه زبان انگلیسی را مانند خارجی های بومی صحبت کنیم؟

چگونه زبان انگلیسی را مانند خارجی های بومی صحبت کنیم؟

تا حالا شده دوستان و اطرافیانی داشته باشید که با تسلط بالایی به زبان انگلیسی صحبت کنند؟ آیا به آنها حسادت ورزیده اید و فقط حسرت خورده اید یا اینکه تلاش کرده اید که به دنبال راهی مطمئن برای بهبود مکالمه خود باشید؟ دغدغه بسیاری از زبان آموزان این است که بتوانند زبان انگلیسی را روان و به اصطلاح “Native like” صحبت کنند. به همین خاطر سعی کردیم مقاله ای تحت عنوان “چگونه مثل خارجی های بومی به زبان انگلیسی صحبت کنیم؟” را تهیه کنیم تا به نکاتی مفید اشاره کرده باشیم.

 

سوالی که پیش می آید این است که اصلا چرا باید زبان انگلیسی را روان و مثل خارجی های بومی صحبت کنیم؟ این امر چه مزایایی دارد؟

اجازه دهید در همین ابتدا به چند مورد اشاره کنیم که لزوم این مسئله را بهتر درک کنید.

  • مکالمه روان باعث می شود که افراد بومی و یا انگلیسی زبان صحبت های شما را بهتر بفهمند.
  • مکالمه روان باعث افزایش اعتماد به نفس شما می شود.
  • مکالمه روان باعث ایجاد فرصت های شغلی بیشتر در حوزه مختلف می شود.

 

برای اینکه بتوانید مثل خارجی های بومی به زبان انگلیسی صحبت کنید باید سخت تلاش کنید اما این میزان سختی آنقدرها هم که فکر می کنید کار سختی نیست!

ما به شما چند راه عملی و کاربردی معرفی می کنیم که با ممارست و تمرین کردن مداوم می توانید به این هدف دست پیدا کنید.

 

۱- با لهجه های گوناگون آشنا شوید

در دنیا زبان انگلیسی را با لهجه های مختلفی صحبت می کنند. لهجه کسی که در کانادا زندگی می کند با کسی که در استرالیا زندگی می کند متفاوت است. از این قبیل لهجه ها می توان به لهجه های آمریکایی، کانادایی، بریتانیایی، اسکاتلندی، ایرلندی، ولزی و استرالیایی اشاره کرد که همگی آنها تفاوت های ریز و درشت قابل توجهی با یکدیگر دارند.

با کمی سرچ در اینترنت می توانید با این لهجه ها آشنا شوید و سپس انتخاب کنید که لهجه مورد علاقه شما چیست. بعد از اینکه لهجه مورد نظر خود را انتخاب کردید تمرکز خود را بر روی یادگیری و تسلط بر روی آن لهجه قرار دهید.

 

۲- تلفظ های Native را تقلید کنید

در گام دوم بعد از اینکه لهجه مورد علاقه خود را انتخاب کردید باید به سراغ تلفظ لغات با استفاده از همان لهجه بروید اما چگونه؟

بهترین و سریع ترین راه ممکن این است که ویدیوهای معتبر تماشا کنید. اما منظور از معتبر چیست؟ فرض کنید لهجه مورد نظر شما لهجه بریتیش است. در اینترنت سرچ کنید و ویدیوهای آموزش مکالمه زبان انگلیسی با لهجه بریتیش را در سایت های معتبر استریم ویدیو پیدا کنید. از این قبیل ویدیوها به وفور یافت می شود. هنگامی که چند نمونه را یافتید به تلفظ ها دقت کنید. به لب ها و دهان گویندگان دقت کنید. به صدایی که تولید می کنند دقت کنید و سعی کنید از آنها تقلید کنید. مثل خودشان صحبت کنید و این کار را بارها و بارها در طی روزهای مختلف تکرار کنید. بعد از مدتی (بسته به میزان تمرین و تلاش خودتان) متوجه خواهید شد که مکالمه شما به افراد بومی خیلی شبیه شده است.

 

۳- به Flow زبان انگلیسی مسلط شوید

تلفظ یکی از ارکان مهم مکالمه است اما همه چیز نیست. ممکن که شما همه لغات زبان انگلیسی را مثل خارجی های بومی تلفظ کنید اما همچنان مثل یک فرد بومی صحبت نکنید. این به این خاطر است که هنوز به Flow یا “روان و سلیس صحبت کردن” مسلط نشده اید.

برای روان صحبت کردن می بایست به نحوه اتصال حروف و کلمات در مکالمه ، بیان و میزان بالا و پایین آوردن اصوات ، چرخش زبان در دهان برای تولید اصوات و … توجه و تمرین زیادی داشته باشید.

 

۴- در مکالمه خود از اصطلاحات استفاده کنید

در مکالمات زبان انگلیسی همچون دیگر زبان ها از اصطلاحات و افعال عبارتی بیشماری استفاده می شود. اگر قصد دارید که مثل یک فرد بومی به زبان انگلیسی صحبت کنید باید تسلط بالایی به اصطلاحات داشته باشید. به این خاطر که افراد بومی نیز در هنگام مکالمه با شما ممکن است از اصطلاحات بسیاری استفاده کنند و شما باید معنی و دلیل استفاده آن اصطلاحات در جمله های مختلف را نیز بدانید.

 

با در نظر گرفتن موارد فوق و تکرار و تمرین آنها به مرور زمان شاهد پیشرفت زیادی در مکالمات خود خواهید شد. ما در این مقاله سعی کردیم که به سوال “چگونه مثل خارجی های بومی به زبان انگلیسی صحبت کنیم؟” پاسخ دهیم و شما را راهنمایی کنیم.

 

شما چه موارد دیگری سراغ دارید؟ در بخش نظرات با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments