آیا من هم می توانم یک معلم زبان انگلیسی شوم؟

آیا من هم می توانم یک معلم زبان انگلیسی شوم؟

اگر به فکر تغییر شغل و یا به دنبال شغل دوم هستید، تدریس زبان انگلیسی همیشه یکی از گزینه های روی میز بوده است. در آموزش زبان انگلیسی پتانسیل شغلی زیادی وجود دارد. همانطور که مهارت های خود را توسعه می دهید و مسئولیت های بیشتری را بر عهده می گیرید، می توانید به عنوان یک معلم زبان انگلیسی از یک شغل طولانی مدت لذت ببرید.
در ادامه با زندی زبان همراه باشید.
یک سوال مهم که ممکن است ذهن شما را درگیر کرده باشد این است که چرا معلم زبان انگلیسی شوم؟
دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است بخواهید معلم زبان انگلیسی شوید. برای شروع، می توانید تغییر واقعی در زندگی مردم ایجاد کنید. بر اساس یک نظرسنجی در سال 2019 توسط Wall Street English حدود 18 درصد از متخصصان زبان گزارش می دهند که در محل کار احساس شادی بیشتری می کنند. 12 درصد می گویند که به طور کلی احساس خوشبختی می کنند. و نیمی از انگلیسی زبانان به دلیل مهارت های زبانی 25 درصد بیشتر درآمد دارند. علاوه بر این، آموزش زبان انگلیسی یک حرفه بسیار انعطاف پذیر است. شما می توانید تصمیم بگیرید که یک شغل دولتی یا خصوصی را انتخاب کنید یا خودتان تدریس کنید.
شرایط کاری شما نیز انعطاف پذیر است. ممکن است ترجیح دهید در یک مدرسه یا آکادمی محلی کار کنید، اما بسیاری از مشاغل آموزش زبان نیز این امکان را فراهم می کنند که از خانه به صورت آنلاین کار کنید. و اگر احساس ماجراجویی می کنید، فرصت های زیادی برای زندگی و کار در خارج از کشور با فرهنگ, زبان و چالش های جدید نیز وجود دارد.

معلمان زبان انگلیسی هر روز چه می کنند؟

معلمان زبان در حالت کلی به دانش آموزان انگلیسی آموزش می دهند. اما جنبه های دیگری نیز در این کار وجود دارد. معلمان زبان از مجموعه ای از کتاب های درسی و ابزارهای آموزشی از جمله ابزارهای صوتی، تصویری و دیجیتالی مختلف استفاده می کنند. به توسعه مهارت های خواندن، گوش دادن، گفتار و نوشتار زبان آموزان کمک می کنند. معلمان همچنین به دانش آموزان کمک می کنند تا در ارائه و انتقال ایده ها اعتماد به نفس پیدا کنند. علاوه بر این، معلمان دانش‌آموزان را تشویق می‌کنند تا مهارت‌های مهم قرن 21 مانند خلاقیت، همکاری، رهبری، یادگیری مستقل و سازگاری را توسعه دهند.

برای تبدیل شدن به یک معلم زبان انگلیسی به چه چیزهایی نیاز دارید؟

برای تبدیل شدن به یک معلم زبان خوب تنها روان و سلیس صحبت کردن زبان انگلیسی کافی نیست. همچنین به دانش کامل گرامر، تلفظ صحیح, دایره واژگان انگلیسی گسترده, آشنایی با اصطلاحات مختلف, آشنایی با فرهنگ مردم انگلیسی زبان  همراه با مهارت های ارتباطی عالی نیاز دارید. معلمان همچنین باید درک درستی از نحوه آموزش و ایجاد فضای جذاب و موثر برای زبان آموزان داشته باشند.

به عنوان یک معلم زبان کجا می توانید تدریس کنید؟

تقریباً در همه جا فرصت هایی برای آموزش زبان انگلیسی وجود دارد. به عنوان مثال، شما می توانید زبان انگلیسی را در یک کشور انگلیسی زبان مانند انگلستان، ایالات متحده، کانادا، استرالیا، نیوزلند یا ایرلند تدریس کنید. برنامه ها و کلاس های خصوصی و عمومی بسیاری برای افرادی که برای کار یا تحصیل آمده اند و نیاز به بهبود زبان خود دارند، خواهید یافت. از طرف دیگر، می‌توانید انگلیسی را در مدارس و دانشگاه‌های کشورهایی که انگلیسی زبان رسمی آنهاست تدریس کنید.
همچنین ممکن است ترجیح دهید در کشورهای غیرانگلیسی زبان تدریس کنید، جایی که فرصت غوطه ور شدن در فرهنگ محلی و یادگیری زبان جدید را خواهید داشت. از نظر محیط های آموزشی، فرصت هایی برای تدریس در آکادمی های خصوصی، مدارس دولتی، دانشگاه ها، ادارات، کلاس های خصوصی و آنلاین وجود دارد.

به عنوان یک معلم زبان به چه کسانی آموزش می دهید؟

بسیاری از معلمان با انواع کلاس‌ها شروع می‌کنند تا بفهمند کدام یک را بیشتر دوست دارند. گزینه های شما شامل بزرگسالان در گروه های خصوصی یا کلاس های انفرادی, بزرگسالان در آموزشگاه ها، کالج ها یا دانشگاه ها, افراد حرفه ای مانند تجار، متخصصان پزشکی، خلبانان, زبان آموزانی که در حال آماده شدن برای یک امتحان رسمی هستند, افرادی که به یک کشور انگلیسی زبان نقل مکان کرده اند و باید زبان انگلیسی خود را بهبود بخشند, انواع زبان آموزان در کلاس های آنلاین, دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی و … می شود.
سخن پایانی:
تدریس زبان انگلیسی با گسترش فضای مجازی و ابزارهای آموزشی تبدیل به یک شغل خوب و پردرآمد شده است. فقط کافی است که علاقه, دانش و تسلط کافی و البته کمی صبر داشته باشید تا بتوانید از این مسیر شیرین و چالش برانگیز لذت ببرید.
Subscribe
Notify of
guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
نازنین محمودی
نازنین محمودی
1 سال قبل

This is great