چرا یادگیری اصطلاحات انگلیسی برای تقویت مکالمه ضروری است؟

چرا یادگیری اصطلاحات انگلیسی برای تقویت مکالمه ضروری است؟

اجازه دهید سوالِ چرا یادگیری زبان اصطلاحات انگلیسی برای تقویت مکالمه ضروری است؟ را با یک مثال توضیح بدهم. فرض کنید با یک فرد خارجی صحبت می کنید که تازه با ادبیات فارسی آشنا شده است. در حین صحبت از چند اصطلاح فارسی استفاده می کنید. مثلا می گویید: هشتم گرو نه ام است. یا مثلا دیگ به دیگ میگوید رویت سیاه و از این قبیل اصطلاحات. فکر می کنید فرد خارجی چه عکس العملی به صحبت های شما نشان خواهد داد؟ قطعا متوجه نخواهد شد. چون پیش خودش می گوید چرا وسط یک بحث جدی ، به دیگ و روی سیاه اشاره می کنید.

 

مشکل فرد خارجی این است که با وجود آشنایی به زبان فارسی، با اصطلاحات ما آشنایی چندانی ندارد و همین امر باعث سردرگمی و کج فهمی او می شود. دقیقا همین مشکل برای ما فارسی زبانان در مکالمات زبان انگلیسی هم به وجود خواهد آمد اگر با اصطلاحات آن آشنایی نداشته باشیم.

 

چند سال پیش زبان آموزی داشتم که زیاد از اصطلاحات انگلیسی استقبال نمی کرد و از خواندن این مبحث طفره می رفت. یک روز از من پرسید:”من نمی خواهم در مکالمه از اصطلاح استفاده کنم پس چرا باید کلی زمان بگذارم و اصطلاحات انگلیسی را یاد بگیرم؟” در پاسخ به او گفتم:”شاید تو نخواهی استفاده کنی اما اگر طرف مقابل تو استفاده کرد چه؟ زشت نیست که برای هر اصطلاح ساده ای به طرف مقابلت بگویی که معنی صحبت هایش را متوجه نشده ای تا برایت توضیح دهد؟”

 

یک سوال مهم

حالا که پذیرفتیم یادگیری اصطلاحات انگلیسی امری مهم و ضروری است، یک سوال مهم مطرح می شود. آیا باید همه اصطلاحات موجود را یاد بگیریم؟

پاسخ به این سوال می تواند مسیر یادگیری شما را تغییر دهد. در حالت کلی باید بگویم که خیر. نیازی نیست تا همه اصطلاحات انگلیسی را یاد بگیرید. شما باید آن تعدادی را یاد بگیرید که بیشترین استفاده را در مکالمات روزمره انگلیسی دارند.

 

یک سوال مهم دیگر

حال که متوجه شدیم که نیازی نیست همه اصطلاحات انگلیسی را یاد بگیریم و باید تمرکزمان را روی موارد پرکاربرد بگذاریم، چگونه اصطلاحات پرکاربرد مکالمات انگلیسی را پیدا کنیم؟

 

راه حل

شما به چند طریق می توانید این کار را انجام دهید.

 

  • خرید کتاب های مختلف آموزش اصطلاحات و مطالعه و بررسی تک تک اصطلاحات
  • تماشای تعداد زیادی فیلم ها و سریال های انگلیسی با ژانر اجتماعی و جمع آوری اصطلاحات پر استفاده
  • استفاده از دوره های آموزشی آماده

 

مشکل اساسی مورد اول هزینه زیاد و البته مطالعه حجم بسیار زیادی از اصطلاحات است که باز هم نمی توان تشخیص داد کدام موارد بیشترین کاربرد را در مکالمات انگلیسی دارند. مورد دوم کمک بسیاری در پیدا کردن اصطلاحات پرکاربرد به ما می کند اما می بایست تعداد بسیار زیادی فیلم و سریال را تماشا کرد تا این امر محقق گردد. اما مورد سوم …

 

دوره آموزش اصطلاحات زبان انگلیسی

برای اینکه کار شما عزیزان ساده شود و دیگر نیازی به خرید کتاب (با هزینه های بالا) و تماشای بی دلیل فیلم و سریال نداشته باشید و در وقت و انرژی شما صرفه جویی شود، دوره ای را با عنوان دوره آموزش اصطلاحات کاربردی مکالمات انگلیسی برای شما عزیزان آماده کردم که کار شما را به شدت راحت کرده است.

 

در این دوره بیش از ۱۰۰ اصطلاح پر استفاده در مکالمات روزمره زبان انگلیسی جمع آوری شده ، لغات هر اصطلاح به شما آموزش داده شده، تلفظ صحیح هر اصطلاح و کاربرد هر کدام از آنها نیز به شما آموزش داده شده است.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و تهیه این دوره می توانید بر روی تصویر زیر کلیک کنید تا به صفحه این دوره منتقل شوید:

 

دوره اصطلاحات پرکاربرد در مکالمات زبان انگلیسی

دوره اصطلاحات پرکاربرد در مکالمات زبان انگلیسی

Subscribe
Notify of
guest
2 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
ایلیا
ایلیا
2 سال قبل

سلام آیا خود انگلیسی زبانان همه ی اصطلاحات پر کاربرد و کم کاربرد را بلداند؟