یادگیری زبان انگلیسی با تماشای فیلم

یادگیری زبان انگلیسی با تماشای فیلم

یادگیری یک زبان خارجی به خودی خود کار سختی است و فرهنگ کشوری که زبانش را می آموزید ممکن است با فرهنگ کشور شما متفاوت باشد. بنابراین احتمال دارد که شما در درک و فهم جملاتی که افراد بومی یا انگلیسی زبان به کار می برند دچار مشکل شوید. در این مقاله قصد داریم به این نکته اشاره کنیم که آیا یادگیری زبان انگلیسی با تماشای فیلم امکان پذیر است و اگر پاسخ مثبت است تا چه حد می تواند مفید باشد.

 

اولین سوالی که مطرح کردیم این بود که آیا یادگیری زبان انگلیسی با تماشای فیلم امکان پذیر است یا خیر. پاسخ این سوال “بله” است اما چرا؟ اجازه دهید برای درک بهتر این مسئله به سه نکته اشاره کنیم.

 

۱- با تماشای فیلم ، انگلیسی واقعی را یاد می گیرید

زبان انگلیسی که با خواندن کتاب و یا در آموزشگاه های زبان فرا می گیرید آن انگلیسی نیست که افراد بومی و یا انگلیسی زبان در مکالمات خود به کار می برند. بسیاری از جملاتی که زبان آموزان می آموزند در مکالمات روزمره بومی ها به کار نمی رود و یا میزان استفاده از آنها بسیار کم است. در عوض جملاتی استفاده می شوند که در کمتر کلاس یا کتابی به آنها اشاره می شود. پس تماشای فیلم به شما کمک می کند که جملات پر کاربرتری را بشنوید و یاد بگیرید.

 

۲- کلمات انگلیسی را در یک ساختار مشخص یاد می گیرید

فرض کنید به فیلم ها یا سریال های انگلیسی در ژانر جنایی علاقه مند هستید. بعد از تماشای چند فیلم جنایی کلماتی را یاد می گیرید که مرتبط به این ژانر هستند.

 

معمولا ما از زمان کودکی تاکنون برای یادگیری کلمات انگلیسی یک لیستی از کلمات را تهیه می کردیم و آنها را همراه با معنی حفظ می کردیم. اما مشکل این مسئله این است که در این روش شما فقط معنی یک کلمه را یاد می گیرید ولی هنوز نمی دانید که آن کلمه کجا و به چه شکلی در جملات به کار می رود.

 

برای مثال کلمه detective را در نظر بگیرید. شما می دانید که معنی آن “کارآگاه” می شود. اما تا زمانی که آن را در یک جمله به کار نبرید ممکن است معنی آن را فراموش کنید. و اینکه یادگیری معنی به تنهایی ، به شما نمی آموزد که این کلمه در چه جاهایی و به چه شکلی بیشتر استفاده می شود.

 

خواندن این مقاله را به شما توصیه می کنیم:

برای مکالمه صحیح به زبان انگلیسی از این ۴ اشتباه دوری کنید

 

۳- با تلفظ و نوع بیان کلمات آشنا می شوید

در زبان انگلیسی ، در کنار تلفظ صحیح کلمات می بایست با نوع بیان آنها در ساختارهای مختلف نیز آشنا شد. گاهی اوقات زیر و بم هایی که به بیانتان می دهید ممکن است مفهوم یک جمله را تغییر دهد و طرف مقابل شما برداشت غلطی از آنچه می گویید داشته باشد.

 

با تماشای فیلم و دقت در نوع بیان بازیگرها می توانید به مرور زمان بر روی این مسئله هم تسلط خوبی پیدا کنید. بعد از مدتی متوجه خواهید شد که نوع بیان یک جمله در حالتی که خوشحال ، ناراحت ، مضطرب ، هیجان زده ، عصبانی و … هستید با هم چه فرقی خواهد داشت.

 

در این مقاله سعی کردیم یادگیری زبان انگلیسی با تماشای فیلم را به شما عزیزان به عنوان یک روش موثر و مفید معرفی کنیم. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments