۷ نکته طلایی برای نوشتن یک مقاله بی عیب و نقص به زبان انگلیسی

۷ نکته طلایی برای نوشتن یک مقاله بی عیب و نقص به زبان انگلیسی

نوشتن مقاله همیشه یک دغدغه بزرگ میان زبان آموزان بوده است. فرقی هم ندارد که مقاله برای یک پروژه دانشجویی و کاری باشد و یا برای انجام تکلیف کلاس زبانتان. در هر صورت نوشتن مقاله می تواند کمی تا قسمتی دشوار باشد. در این آموزش با ۷ نکته طلایی برای نوشتن یک مقاله موفق آشنا خواهید شد که به کارگیری آنها می تواند این دغدغه را برای شما به یک فرآیند راحت و شیرین تبدیل کند.

 

۱- موضوع مناسبی برای مقاله انتخاب کنید

انتخاب موضوع به دو شکل می تواند صورت بگیرد. اینکه موضوع از قبل برای شما مشخص شده باشد (مثلا معلم و یا مدیر شما آن را انتخاب کرده باشد) و یا شما موضوع مورد نظر خودتان را انتخاب می کنید.

 

در حالت اول که تکلیف شما مشخص است اما در حالت دوم کمی کار شما بیشتر می شود. اگرچه حالت دوم این فرصت رو به شما می دهد که موضوع مورد علاقه خودتان را انتخاب کنید.

 

اولین کار شما این است که هدف خودتان را از نوشتن این مقاله مشخص کنید. آیا مقاله شما برای ارائه یک خبر یا واقعیت است یا مقصود از نوشتن آن ترغیب خواننده به یک مسئله خاص است؟

 

وقتی هدف را مشخص کردید در مرحله بعدی می بایست نسبت به آن موضوع تحقیق و مطالعه کنید و اطلاعات خود را در تمامی جوانب آن موضوع افزایش دهید.

 

 

۲- ایده های خود را بر روی کاغذ بیاورید

برای نوشتن یک مقاله موفق می بایست تفکرات و ایده هایی را که درباره موضوع مورد نظر در ذهن دارید ، مدیریت کنید. وقتی آن ایده ها را بر روی کاغذ می نویسید فرآیند مدیریت کردنشان راحت تر می شود.

 

 

۳- فرضیه مقاله را بنویسید

بعد از انتخاب موضوع و مدیریت ایده ها ، نوبت به فرضیه مقاله می رسد. فرضیه هدف اصلی مقاله را به خواننده نشان می دهد. این فرضیه شامل دو بخش اصلی است. بخش اول درباره موضوع مقاله صحبت می کند و بخش دوم درباره هدف مقاله.

 

برای مثال در یک مقاله که در مورد یک مربی فوتبال و تاثیر وی بر روی تیمش نوشته می شود ، یک فرضیه خوب بدین شکل خواهد بود:

“کارلوس کیروش طی دوران مربیگری خود در دو جام جهانی تاثیر بسزایی بر روی تیم ملی فوتبال ایران گذاشته است “.

 

 

۴- بدنه مقاله را بنویسید

بدنه مقاله ، موضوع مورد نظر ما را شرح می دهد. ایده هایی که در مراحل پیشین یادداشت کردید در این قسمت در بدنه مقاله جای داده می شوند.

هر پاراگراف ساختار یکسان و مشابهی خواهد داشت. به این صورت که هر پاراگراف با نوشتن یکی از آن ایده ها شروع می شود. سپس اطلاعات بیشتری در مورد هر کدام از ایده ها نوشته می شود که این قسمت شامل ارتباط دادن ایده های کوچک تر و مرتبط به هم نیز خواهد بود.

 

 

۵- مقدمه را بنویسید

حالا که فرضیه و بدنه را نوشتید باید مقدمه را بنویسید. مقدمه باید توجه خواننده را به خود جلب کند و به او نشان دهد که تمرکزش را بر روی چه جیزی بگذارد.

 

وقتی توجه خواننده جلب شود می توان اطلاعات مهم تر ، دیالوگ ، داستان ، نقل قول و یا خلاصه ای از موضوع خودتان را به او ارائه دهید.

 

 

۶- جمع بندی را بنویسید

بخش جمع بندی پایان بخش موضوع مقاله است و ایده های کلی شما را خلاصه می کند. این بخش شامل سه تا پنج جمله است. به زبان ساده تر ، شما اهداف اصلی مقاله خود را بررسی و دوره می کنید.

 

 

۷- نکات نهایی را اضافه کنید

ممکن است که بعد از نوشتن بخش جمع بندی فکر کنید که مقاله شما به پایان رسیده است که خب اینطور نیست! قبل از اینکه به این فکر بیافتید باید به تمام جزئیات ریز و کوچک نیز توجه کنید.

 

به طبقه بندی پاراگراف ها توجه کنید. نکات و نقطه نظرات مهم شما باید در پاراگراف های اول و آخر بدنه قرار بگیرند در حالی که مابقی بین این دو قرار خواهند گرفت. همچنین دقت کنید که این طبقه بندی منطقی و صحیح صورت گرفته باشد. برای مثال اگر مقاله شما یک فرآیند خاص (مثلا نحوه پخت کیک شکلاتی) را توصیف می کند ، مطمئن شوید که طبقه بندی پاراگراف ها به شکلی صحیح و منطبق بر دستور پخت کیک صورت گرفته است.

 

 

در آخر ، مقاله خود را دوباره بخوانید و ایرادات آن را برطرف کنید. نکات گرامری را نیز بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچگونه ایرادی به آنها وارد نیست.

 

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments