چرا زبان انگلیسی را یاد نمیگیریم؟

چرا زبان انگلیسی را یاد نمیگیریم؟

بارها و بارها شاهد این قضیه بودیم که بسیاری از زبان آموزان گله می کنند که چرا چرا زبان انگلیسی را یاد نمیگیریم یا چرا میزان پیشرفت من در زبان انگلیسی کم است؟ و از این قیبل غر زدن ها. اما بگذارید کمی صادق باشیم. یادگیری یک فرآیند طولانی مدت است. به غیر از یک عده خاص که در کوتاه ترین زمان ممکن چیزی را فرا می گیرند (که البته طبق آمار تعدادشان نسبت به افراد معمولی بسیار کم است) مابقی افراد اینگونه نیستند و باید صبور باشند.

 

در ابتدای این مقاله گفتیم که باید صبور باشید. صبور بودن و از دست ندادن انگیزه و البته ثابت قدم بودن در تمرین زبان ، مهم ترین ارکان اصلی یادگیری هستند. اما نباید از این مسئله غافل شد که گاهی اوقات مسیری یادگیری ما ممکن است اشتباه باشد. ممکن است اشتباهاتی را مرتکب شویم که روند یادگیری ما را کند می کنند. در ادامه به مواردی اشاره می کنیم که اصلی ترین دلایل عدم یادگیری زبان انگلیسی شما می توانند باشند.

 

۱- به اندازه کافی وقت نمی گذارید

یادگیری هر چیزی نیاز به وقت گذاشتن دارد. به خصوص زبان انگلیسی که زبانی فرّار است و اگر دیر به دیر سراغش را بگیرید خیلی زودتر از آن چیزی که فکر می کنید از ذهنتان خارج می شود.

برای یادگیری زبان انگلیسی حداقل (باز هم می گویم حداقل!) باید روزی یک ساعت وقت بگذارید. اگر سرتان شلوغ است و فقط آخر هفته ها می توانید زبان انگلیسی بخوانید باید بگویم که فرآیند یادگیری شما زمان بسیار زیادی را می طلبد.

 

۲- فعال نیستید

برای یادگیری زبان انگلیسی باید فعال باشید اما منظور ما از فعال بودن چیست؟

فعال بودن یعنی اینکه به چند جزوه و تمرین اکتفا نکنید. در طول روز و در انجام برخی کارهای روزمره نیز می توان زبان انگلیسی را تمرین کرد برای مثال:

الف. هنگامی که فیلم یا سریال خارجی تماشا می کنید سعی کنید خوب گوش کنید ، از زیرنویس انگلیسی استفاده کنید و اصطلاحات و عبارات آن را بررسی کنید.

 

ب. هنگامی که آهنگ خارجی گوش می کنید سعی کنید به متن آهنگ آن دقت کنید و در صورت امکان lyric آن را از گوگل پیدا کنید و در ترجمه متنش کوشا باشید تا به فرآیند یادگیری خود کمک کنید.

 

ج. در هنگام وب گردی در اینترنت به سایت های خارجی وبلاگی (هنری ، ورزشی ، تکنولوژی ، پزشکی و …) سر بزنید و مطالب آن را بخوانید ، کلمات دشوارشان را معنی کنید و خودتان را به خواندن مطالب انگلیسی عادت دهید.

و مواردی از این قبیل

 

۳- تمرین نمی کنید

یادگیری زبان انگلیسی احتیاج به تمرین و مرور دارد. بدون تمرین امکان ندارد که چیزی در ذهن شما ثبت شود. گاهی اوقات پیش می آید که چند ساعت در روز را به مطالعه زبان می پردازید اما دو سه روز بعد هیچ کدام از مطالبی را که خوانده بودید به خاطر نمی آورید.

برای مثال فرض کنید که به یادگیری لغات انگلیسی پرداخته بودید ولی بعد از چند روز به این خاطر که مروری بر آنها نداشتید همه آن لغات را فراموش کرده اید. یادگیری لغات زبان انگلیسی نیز اصولی دارد که در مقاله زیر به آن به طور کامل پرداخته ایم.

 

۴- به زبان فارسی متکی هستید

یکی دیگر از ایراداتی که بسیاری از زبان آموزان با آن دست و پنجه نرم می کنند این است که اتکای زیادی به زبان فارسی دارند و فکر می کنند همان گونه که در زبان فارسی می نویسند و صحبت می کنند ، در زبان انگلیسی نیز به همان شکل باید عمل کنند.

زبان انگلیسی به دلیل داشتن فرهنگ مستقل خود با زبان مادری ما تفاوت بسیاری دارد و ما باید به خودمان عادت بدهیم که برای صحبت کردن و نوشتن به زبان انگلیسی از فرهنگ خود خارج شویم. حتی فکر کردنمان هم باید به زبان و فرهنگ انگلیسی باشد. همان چیزی را که در ذهن داریم و می خواهیم به زبان بیاوریم باید با اصول زبان انگلیسی همراه باشد نه زبان فارسی.

 

در این مقاله سعی کردیم که به این سوال که “چرا زبان انگلیسی را یاد نمیگیریم؟” پاسخ دهیم. در آخر فقط کافیست که اشاره کنیم یادگیری زبان انگلیسی به استعداد نیاز ندارد و فقط و فقط تکرار و تمرین می خواهد.

 

مطمين باشید حتی اگر میزان دانش شما در زبان انگلیسی در پایین تر حد باشد ولی برنامه ریزی ، تمرین ، هدف ، انگیزه و شکیبایی داشته باشید می توانید دانش خود به بالاترین میزان ممکن برسانید.

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments