چرا نباید از گرامر زبان انگلیسی غافل شویم؟

چرا نباید از گرامر زبان انگلیسی غافل شویم؟

متاسفانه اکثر زبان آموزان بر این باورند که برای یادگیری مکالمه، نیازی به گرامر زبان انگلیسی نیست. مشکل بزرگتر این است که همین افراد مقاومت بسیاری در برابر یادگیری گرامر از خودشان نشان می دهند. شاید مهم ترین دلیل این مشکل، سخت بودن مباحث گرامری باشد که خب حق میدهم. یادگیری گرامر نسبت به لغت و اصطلاح کمی پیچیده تر است. اما بر حسب تجربه ی تدریسم نکته ای را به شما میگویم که اگر مد نظر قرار دهید ۵۰ درصد مسیر یادگیری “مکالمه” را طی کرده اید. و آن هم چیزی نیست جز یادگیری گرامر. در این مطلب به شما خواهم گفت که چرا نباید از گرامر زبان انگلیسی غافل شویم؟ در ادامه همراه من باشید.

شما برای یادگیری هر چه بهتر زبان انگلیسی به خصوص مکالمه، باید ابتدا ساختار جمله بلد باشید. مثلا نقش کلمات و ترتیب قرار گیری آنها، افعال کمکی، زمان افعال، ضمیرها، تفاوت صفت و قید، عبارات کمی و …

خب اولین سوالی که قصد دارم از شما بپرسم این است. اگر موارد فوق را بلد نباشید چگونه می توانید هنگام مکالمه، جمله سازی کنید؟

اکثر زبان آموزان اینگونه پاسخ میدهند که ما قصد داریم چند جمله کاربردی یاد بگیریم و در مکالمه از آنها استفاده کنیم.

و حالا سوال من. در زبان انگلیسی بی نهایت جمله کاربردی وجود دارد. یعنی شما می خواهید همه آنها را حفظ کنید؟

حفظ کردن برخی جملات شاید در برخی موارد کار شما را راه بیاندازد. اما مکالمه یعنی اینکه در هر شرایطی بتوانید با طرف مقابل خود ارتباط برقرار کنید. یعنی از او سوال بپرسید و به سوال او پاسخ دهید. حال اگر جملاتی که حفظ کرده اید در آن موقعیت به کارتان نیاید چه می شود؟ تا به حال به این موضوع فکر کرده اید؟

پس حفظ کردن جمله راه چاره نخواهد بود. باید به دنبال راه دیگری باشیم. اجازه دهید یک بار دیگر سوالم را مطرح کنم.

چرا نباید از گرامر زبان انگلیسی غافل شویم؟

با توضیحاتی که دادم این سوال را می توان راحت تر پاسخ داد. شاید الان بپرسید که آیا لازم است که به تمامی مباحث گرامر مسلط باشیم تا بتوانیم مکالمه خوبی داشته باشیم؟ خیر.

هر زبان آموزی در ابتدا باید مباحث پایه و مقدماتی زبان انگلیسی را بلد باشد و به همان موارد هم مسلط شود. هرگاه قصد داشتید که سطح مکالمه تان را تا پیشرفته ارتقا دهید، آنگاه لازم است که مباحث پیشرفته ی گرامر را نیز یاد بگیرید. در غیر این صورت همان مباحث پایه کافی است.

گرامر را از کجا شروع کنیم؟

من تجربیات خودم در زمینه تدریس گرامر را در دوره زیر گردآوری کرده ام تا هر آنچه که برای تقویت مکالمه لازم دارید به شما آمورش دهم. لذا توصیه می کنم از طریق لینک زیر وارد صفحه دوره شوید، سرفصل ها را ببینید، ویدیو پیشنمایش را تماشا کنید، نظرات شرکت کنندگان را بخوانید. در صورتی که تمایل داشتید در این دوره شرکت کنید.

دوره گرامر مقدماتی

 

امیدوارم که این مطلب برای شما مفید واقع گردد.

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments